Så var blogglusten kanske tillbaka..?

Ja, det har ju varit uppehåll ett bra tag nu, har inte haft någon motivation alls att skriva, och inget direkt behov av det heller. Så då har det helt enkelt inte blivit av!
 
Sommaren har varit ganska tuff, i skiftet juni/juli började måendet dala och jag hamnade i en rejäl svacka som höll i sig i nästan två månader. Det var många vidriga kvällar och nätter, många nätter helt utan sömn, en massa ångest och massa suicidtankar. Men, jag tog mig igenom den prövningen utan att ge efter för de destruktiva tankarna och impulserna! Jag var relativt öppen och ärlig mot boendestödet, som i sin tur höll kontakt med psykiatrin och som tur var så slapp jag undan ett besök på PIVA. Och att ha gått igenom denna första ordentliga svacka med hedern i behåll har gjort mig lite lite starkare, jag vet nu att det faktiskt går att härda ut utan att vara destruktiv även om det är ett rent helvete. Men det går över! Viktigt att ha kvar det i huvudet och komma ihåg nästa gång det dalar!
 
Något som också har en stor roll i att jag hållit mig på banan, är såklart mina älskade djur. Utan dom vore jag ingenting! Den gränslösa kärlek de ger går inte att jämföra med någonting annat. Hade jag inte haft hund och häst så hade jag troligen blivit kvar i sängen varenda dag när jag mår dåligt, och det hade knappas lett till att jag mått bättre...
  För ett par veckor sedan fick vi faktiskt tillskot i våran lilla familj! En liten chihuahuakorsning, lilla fröken Smilla.
Har i många år önskat att ha en stor och en liten hund, nu dök en möjlighet upp att förverkliga denna dröm, utan att tära på min ekonomi! Hur många gånger dyker en sådan chans upp, såklart var jag tvungen att ta den. Och det har jag inte ångrat en sekund! Nu känns det som att alla bitar är på plats, och vi har det så himla bra just nu =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0