Rubrik...

Dagen idag började ganska dåligt, blev sur och kinkig på morgonmötet när vi fick info om nya rutiner. Orkar inte gå in på allt det nu, men jag blir trött på hur ledningen på detta ställa tänker bara. Eller hur dom inte tänker.
Jaja! Hade iaf min terapitimme vid 10-tiden, vi gick igenom dagboksbladet för veckan som gått och det ser okej ut förutom ångesten, men den har ju sin förklaring i att det är så stökigt på avdelningen. Sen skjutsade terapeuten G mig till affären där jag fick skickat iväg ett paket som känns oerhört skönt att äntligen ha fått iväg! Sedan åkte vi till den "riktiga" mataffären i Vrigstad så att jag fick handlat frukostmat och lite sånt. Hon är guld, G, hon bryr sig lite för mycket nästan och hjälper mig mer än någon annan här! All cred till henne!!
  Hann tillbaka och rasta vovven, hon fick leka med en annan klients hund och det var kul, tyckte dom båda. Det har varit lite struligt dom emellan då hanhunden är väldig rädd samtidigt som han gärna vill leka. Och min hund leker ganska hårt med knuffar och tacklingar och det har han blivit rädd för innan. Men idag gick det bra, han gnällde bara lite när min vovve råkade nudda honom, så det får vi vara nöjda med =) Hundarna hade ju faktiskt kul iaf! Ja, och när den korta rastningen var över så fick jag frågan om jag ville hänga med en ledig personal med hennes häst till hovslagaren i Vaggeryd, och det ville jag gärna! Ok, stå på parkeringen om 10 min, sa hon! På med lite mer häst-lämpliga kläder och iväg. Hovslagaren ser väldigt bra ut och är i min ålder så om inte annat får man ju något att vila ögonen på en stund. Förutom hästsniffandet och den sociala biten som också är trevlig, att få komma från behandlingshemmet en stund. Älskar att åka till hovslagaren helt enkelt ;)
  Lilla hunden tyckte väldigt synd om sig själv när jag några timmar senare var tillbaka igen, men hon fick sig en promenad och lite god mat och nu tror jag att jag är förlåten!
   Kvällen har varit lugn, fick ett samtal från min bästa vän C och vi pratade på en bra stund, alltid lika trevligt! Nattkissrundan är nu avklarad, alla djuren sover och det är dags för mig att krypa ner i sängen och försöka göra detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0