Kort resumé

Så var julen och permissionen över för denna gången.
Har verkligen haft två underbara veckor!
Julafton blev en toppendag, förmiddagen spenderade vi alla syskon tillsammans med mamma, mysfrukost och paketutdelning och sällskapsspel fram till klockan 15, då begav vi syskon oss till pappa. Kvällen där blev minst lika trevlig, med julbord och ännu mer paket. Det blev en ganska tidig kväll så båda systrarna skulle upp och jobba tidigt dagen efter.
   Den 25:e blev lite av en vilodag, jag tog med mig min bror och åkte till pappa igen på kvällen där vi spelade kort och pratade en bit in på natten. 
På annandagen tog jag en tur själv med bilen, åkte iväg och träffade en vän vars hästar jag hjälpt till med i flera år, det blev en härlig fika och ännu mer snackande, det är svårt att sluta när man väl kommit igång! Den kvällen spenderades i stan på en trevlig restaurang tillsammans med mina två bästa vänner, välbehövligt tjejsnack blev det då.
   Den 27:e var det dags för ena syster att fylla år, så då blev det middag och umgänge och många härliga skratt!
Den 28:e blev också en vilodag, jag sov ända till kl 12.40!! På kvällen blev jag upphämtad av min bästa E och vi körde ner till stan och satte oss på en mysig restaurang och åt god mat och pratade massor, en perfekt avslutning på vistelsen hemma!
  Igår var det dags att åka tillbaka till smålands skogar, och här är jag nu. Katterna hämtade vi igårkväll, skönt att ha dom här igen! Dom är som plåster på mig nu, men ser på dom att dom haft det bra på pensionatet.
  På det hela taget så är jag jättenöjd och glad över hur denna julen blev, har haft det så trevlig och fått många fina julklappar, bättre kan man inte få det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0