Tillbaka i verkligheten

Ojoj, det blev ett lååångt uppehåll här på bloggen, så var det väl inte tänkt riktigt. Men men.
 
Har mått riktigt riktigt dåligt under vintern o våren, inläggningar på psyk, ett par suicidförsök etc, vilket resulterat i att jag sen början av januari haft x-vak här på behandlingshemmet, alltså tillsyn överallt dygnet runt. Fram tills i förrgår, då blev jag fri igen =D Med andra ord så mår jag bra mycket bättre, och det är en rätt skön känsla att (med vissa bakslag) ha kunnat ta mig igenom en såhär dålig period och nu känna att livslusten återvänder så smått!
   Att våren börjar visa sig gör nog det hela lite enklare med tror jag, sol och lite vårvärme kan göra susen.
 
Annars så har det varit ganska turbulent här på beh.hemmet, många som mått dåligt och visat det genom olika självskadehandlingar, skrik, gråt, krossat proslin, "rymningar" osv. Är en sån intensiv period just nu, det går knappt en dag utan att något händer känns det som. Och det blir smått kaos varje gång, personalen blir mer eller mindre hysteriska, det ropas och springs i korridoren, ambulanser kommer, larm går, väktare får rycka ut. På något sätt så smittar det här beteendet, har en person skadat sig så är det ofta fler som hänger på. Känner själv att jag blir "triggad" när jag märker att det är oroligt och när det har hänt något. Fascinerande och lite skrämmande på en och samma gång.
 
Imorgon blir nog en bra dag, mina älskade katter ska äntligen få flytta hit! Blir ett par spännande veckor framöver när två katter och en hund ska komma överens o lära känna varandra på typ 15 kvadratmeter... Man får inte roligare än man gör sig!
 
/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0