Lång men härlig dag!

Det har varit en lång dag idag, men i det stora hela har den ändå varit toppen! 
Jag och min kontaktperson L lämnade behandlingshemmet vid 08.00 i morse och styrde kosan hemåt. När vi kört en timma kom vi till en stad där det länge har varit vägarbete, och idag hade dom stängt av hela den vägen vi hade tänkt köra! Så vi fick ta en helt annan väg, vilket sinkade oss ca en timma. Men vi hann hem i tid, och traskade upp till bostadsförmedlingen för att hälsa på dom. Det var inte mycket att säga där, men känns bra att ha varit där och visat upp mig så att dom får ett ansikte till rösten i telefonen =)
   Sedan bar det av hem till syster C, kikade på hennes nya lägenhet och väntade på att syster M skulle dyka upp! När alla var samlade åkte vi ner till stan och satte oss på en restaurang och beställde lunch. God mat och en väldigt väldigt trevlig stund, saknar mina syskon så oerhört mycket!
   Efter lunchen gick vi till IFO, vi hamnade rätt efter en stunds letande. Inte den bäst uppmärkte myndigheten i stan... Mötet där gav väl i stort sett ingenting, dom kan inte tipsa om något mer än det jag redan gör för att få tag i bostad, och dom kan inte hjälpa till eftersom beslutet om vem som ska få bostad inte ligger hos dom (heller) utan hos fastighetsägarna/hyresvärdarna. 
  När vi var klara hos IFO åkte vi och hälsade på mamma på jobbet en kortis, sedan bar det av till stora köpcentrat för att prata med Telenor då det var dags att förlänga mitt mobilabonnemang. Och det gick bra, fick med mig en ny fin mobil hem, en Sony Xperia Z1, som jag trånat lite efter och nu fick jag med den för ett bra pris i abonnemanget, så det känns bra!
   Färden hem gick utan missöden, vid 19-tiden vecklade jag ut trötta ben ur bilen och stegade in till hunden och katterna som var ganska upprörda över att jag övergivit dom heeela långa dagen! Vovven har såklart fått komma ut på kissrundor flera gånger under dagen, men hon visade ändå sitt missnöje genom att ha tuggat sönder mina kära Lundhag-byxor!! Men jag klandrar henne inte, förstår att hon haft jättetråkigt idag. Det kändes ändå som det minst onda av två dåliga alternativ, att lämna henne hemma. Att sitta i bilen ensam massa timmar hade nog inte varit roligare, och bilen har inget hundgaller så det är ju inte så kul om det skulle hända något.
  Nu ska jag pilla lite med min nya mobil, sedan är det dags för sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0