Så var veckan igång igen

Ja idag har det nästan varit "fullt upp" (allt är ju relativt), och det är alltid trevligt! Har inte sovit på hela dagen, känns toppen att ha haft saker att göra.
IVO, inspektionen för vård och omsorg, har varit här på behandlingshemmet hela dagen idag. Dom har pratat med ledningen, personalen och de av klienterna som ville. Jag ville såklart! Måste ju ta chansen att påverka nu när man får det, annars är det inte okej att gnälla heller! Och samtalet med inspektörerna kändes jättebra, dom var verkligen intresserade av vad jag hade att berätta, ställde bra frågor och följdfrågor. Toppen! Hoppas nu att något händer så att det blir ordning på verksamheten här. Även om det inte hinner bli nån förändring för mig, så blir det förhoppningsvis det för framtida klienter!
  Senare på eftermiddagen åkte jag med en personal till en hästklinik och hämtade hem hennes häst som stått där över dagen. Trevligt att komma ut en sväng, lukta lite på häst och gulla med en ursöt boxervalp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0