Idag är en bra dag

Lite adrenalinstinn fortfarande, efter att ha följt en rafflande match Sverige-Vitryssland i handbolls EM! Hoppet om att svenskarna ska klara sig till semi spirar, det kan gå om dom fortsätter leverera som de gjort de här två första matcherna. Kul!!
  Dagen idag har varit bra. Var uppe imorse som vanligt, ut med hunden och sen morgonmöte. Efter det la jag mig och läste en stund. Råkade somna, vaknade vid två och drog då på mig promenadutstyrseln, tills vovvens stora glädje! Det ligger snö ute, och snö är ju himmelriket för min hund (och mångra andras kan jag gissa). Det blev en runda på 5 km, med lite lydnadsträning emellanåt. Inget tydligt tecken på hälta, det känns skönt, även om jag såklart går och spanar hela promenaden igenom...
  Efter promenaden var det dags att städa, både rummet och i viss mån även hunden. Rummet fick besök av dammsugaren, hunden fick stå ut med att bli borstad och få klorna klippta.
   När det var avklarat var det dags att göra mat, har ju två dagar i veckan då jag får laga min egen mat! Det blev hamburgare (goood), delade med mig till lilla T också, han frågade så snällt så han fick sig en burgare han med.
  Imorgon är det stadsresa, som jag måste med på då jag behöver inhandla mat så att jag har.
 
 
 
Fota räser-hund är inte det lättaste, antingen hinner hon rusa fram till mig, eller så tar jag för tidigt så att hon bara blir en liten prick ;)
 

Kommentarer
Postat av: Moster

Härlig läsning, kram från alltför långt bort.

2014-01-16 @ 17:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0