"Oh happy day"

Mötet idag gick...okej får jag väl ändå säga! Den största behållningen är att jag gillar min nya kontaktperson från öppenvården hemma! Har tydligen träffat henne tidigare, då hon arbetat på PIVA, det minns dock inte min ect-förstörda hjärna. Men, jag gillar henne som sagt och hon verkar vettig. Viktigt, då vi kommer ha en hel del kontakt när jag väl får flyttat hem.
  Annars så framkom det inget nytt, inga överraskningar och inga direkta besvikelser. Läget är som det är, det är en bostad som fattas helt enkelt! Och, angående det så pratade jag med bostadsförmedlingen och dom har skickat mitt namn till en hyresvärd med ledig lägenhet! Så nu håller vi alla tummar och tår att jag blir den lyckliga utvalda, eller att de andra tackar nej =)
  Det var nästan sol ute idag, så det blev en lång fartfylld promenad med vovven framåt eftermiddagen. Hon fick springa lös såklart, och vi tränade lite lydnad. Försökte mig på apport idag, det är lite svårt tycker jag, apportering ligger ju inte i vallhundens natur direkt och jag är väl en ganska medioker tränare. Men vi kämpar på! Hon hämtar föremålet och hon kommer faktiskt tillbaka med det till mig, men vägen tillbaka blir rätt lång och rätt långsam och rätt osnygg. Men men, huvudsaken är att min sessa är nöjd och glad, och för att hon ska bli det räcker det att ge henne en grankotte <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0