Sommar går mot höst

Ja, nu börjar detverkligen kännas som höst i luften tycker jag! Men jag gillar hösten, i alla fall när den visar sig från sin vackra sida! Det har inte blivit många skogspromenader i sommar, har varit så himla rädd för alla huggormar, inte för min egen del, men inte kul om hunden blir biten... Vad gör man om man står 5 km rakt ut i skogen dit inga bilvägar går och hunden får ett bett.. :S Det blir till att bära 27 kg hem, och det känns väl sådär... Men nu hoppas jag att ormarna går och lägger sig snart, dom blir i alla fall slöare nu när det blir kallare så då vågar vi oss kanske ut lite mer!
 
Jag har sedan ett par veckor tillbaka bestämt mig för att inte be om förlängning när min tid här på behandlingshemmet går ut i slutet av september. Känner att situationen här inte är hållbar helt enkelt, jag kommer aldrig komma ur mitt dåliga mående sålänge jag är kvar här! Man kan ju spy hur mycket galla som helst över verksamheten, men jag orkar inte det nu faktiskt. Vill bara komma härifrån så snart som möjligt.
Dock inte det lättaste att hitta boende till mig och djuren, lägenhetshyrorna är helt galet höga, men jag hoppas att det löser sig. I värsta fall så finns det en nödlösning att ta till, så vi får tak över huvudet oavsett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0