Härliga höstdagar

Vi har haft några fantastiska dagar hemma, hunden och jag! Har haft fullt upp hela dagarna, men syskon, vänner och hästar, det kan inte bli bättre! Flera långa promenader längs havet har det blivit med, verkligen energigivande!
 
I lördags åt vi hemma hos mamma, lillebror, ena syster och jag. Körde hem syster på kvällen och tog en sväng med lillebror förbi hemmakväll och hyrde film på vägen dit.
   I söndags lånade jag bilen och åkte iväg och träffade en vän, vars hästar jag hjälpt till med en hel del genom åren. Vi satt och pratade en bra stund och var sedan i stallet en sväng med och hälsade på hästarna. Sen åkte jag och hämtade syster och vi åkte ut till pappa där det blev fika och en promenad! Kvällen spenderades framför TV´n, och jag kom i säng rätt tidigt.
   På måndagen kom en av mina bästa vänner förbi med sin hund, en jättesöt storpudel, och vi tog en promenad tillsammans. Sedan åkte jag med henne hem till sig, fixade med hästarna och så. Lite senare dök min andra bästa vän upp och vi red alla tre iväg ner mot havet! Det blev en riktigt trevlig tur, hästarna fick plaska i vattnet och vi njöt i solen! På kvällen när mamma kommit hem med bilen, körde jag hem till andra syster och hängde med henne i stallet ett par timmar! Kollade på när hon red, och hjälpte till lite med hästarna. Mysigt! Somnade och sov som en klubbad säl efter en kort kvällsrunda med vovven sen.
   Imorse ringde klockan vid nio, då blev det frukost och sen kom min vän med sin hund igen och vi promenerade nästan en mil nere vid havet! Sen blev det en dusch, lite packande och sedan avfärd tillbaka till behandlingshemmet. Känns inte speciellt kul att vara tillbaka här, hade mardrömmar om stället inatt och ångest i bilen påväg hit. Men det är bara att gilla läget, har alla mina djur hos mig nu och jag räknar dagarna fram till vårdplaneringen, och hoppas att jag snart kan flytta hem på riktigt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0