Viktigt möte!

Igår eftermiddag kom psykologen som gjort min utredning hit igen, för att diskutera ändringar jag ville ha gjort i hennes utlåtande. Jag var rätt nervös innan, men hade samtal med terapeuten på morgonen och då lade vi upp en plan på vad jag skulle ta upp osv. Terapeuten var även hon med på mötet med psykologen.
Och det gick över förväntan faktiskt! Dom felaktigheter jag upptäckt ska hon självklart ändra, men hon höll också med mig i dom flesta andra synpunkter jag hade. Så det kändes skönt! På fredag kommer hon tillbaka hit och då har hon med sig den nya versionen av utredningen, hoppas att det känns bättre då! Jag tror att om jag ska kunna förlika mig med diagnoserna jag fått, så måste jag känna att det som står i papprena stämmer med verkligheten, och att det beskriver mig på rätt sätt.
  Jag tog också upp frågan om hur framförallt den ena diagnosen påverkar mina framtida yrkesval till exempel. Förklarade för henne att exempelvis polisen inte godkänner ansökningar från personer med diagnostiserad personlighetsstörning. Det tog hon på allvar och sa att det är ju en svår situation, men att det ska gå att komma undan det med läkarutlåtande och ev ny utredning den dagen det blir aktuellt. Antar att jag får tro på det hon säger, framtiden får väl utvisa hur det blir, jag hoppas i alla fall att jag ska kunna utbilda mig till och jobba med det jag verkligen vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0