Lite till

Har bott här ute i skogen, på ett behandlingshem vi kan kalla "L", i ganska exakt tre månader nu. Halvåret innan jag kom hit tillbringade jag på psyk, hela våren och sommaren. Och nu är det vinter ute,igen. Mörkt och blött och kallt, inget man blir piggare av, inte jag i alla fall och är ganska säker på att jag inte är ensam om det.
 
Det är inte helt enkelt att anpassa sig till miljön som råder här. Jag är helt ny när det kommer till beh.hem, vet inte alls hur det fungerar så det har varit mycket att ta in de här tre månaderna. Jag är inte på något sätt övertygad om att detta är rätt forum för mig, har dessutom en magkänsla som säger att det inte står helt riktigt till här, när det gäller verksamheten. Men tre månader är inte lång tid, har bestämt mig för att stå ut ett tag till och se hur det utvecklar sig. Alternativen, om jag väljer att inte stanna här, står inte direkt på kö...
    Här på L får man ha med sig husdjur, och det var huvudanledningen till att jag valde just L. Min älskade vovve måste kunna vara där jag är, jag behöver henne och hon behöver mig. Utan henne hade jag inte ens kommit ur sängen om dagarna, det kan jag garantera!
    En ganska kass dag är påväg att ta slut, den avslutades i alla fall bra med en film tillsammans med trevligt sällskap. Nu är det dags för sängen, mer spännande än såhär blir det inte en lördagkväll!
 
Natti
/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0