Ajaj...

...vad det gör ont i kroppen idag! Var iväg och red igår, det var länge sedan och det känns idag kan jag säga. Men gud så skönt, att få 45 min paus från alla tankar förutom det som rör själva ridningen. När jag sitter på hästen fokuserar jag bara på den och ridningen. Guld värt!
   Har träffat terapeuten nu på förmiddagen. I behandlingen ingår terapi två gånger i veckan, ena gången individuellt och andra gången i grupp. Kbt och dbt. Är ingen jättefan av dessa terapimetoder, framförallt inte dbt´n, men känner att jag måste ge det en chans. Nu när jag ändå är här liksom.
Verkar som att det först idag gick upp för terapeuten att mina s-tankar faktiskt är på riktigt, att gränsen till handling är ganska utsuddad. Får se vad det blir för efterverkningar av detta, får alltid ångest när jag varit ärlig med hur jag mår, känns som att jag på något sätt förråder mig själv...
   För övrigt så regnar det faktiskt inte idag, ska försöka passa på att ta en långrunda i skogen med hunden! Har varken ork eller lust idag, men ut måste hon ju och för hennes skull hade det varit bra med en rejäl skogspromenad.
 
/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0